Träningsgrupp landsvägscykel


Ska du cykla Vätternrundan, Tjejvättern eller Halvvättern? Gran Fondo eller Siljan Runt? Häng då på Friskis&Svettis Täbys träningsgrupp landsvägscykel.

Träningsupplägg

Period 1:  Längre spinningpass, Spin 120 (nov-mars)

Period 2: Utomhuscykling (april- juni)

Period 3: Själva loppen, Gran Fondo Stockholm 24 maj, TjejVättern 7 juni, HalvVättern 8 juni,
Vätternrundan 13-14 juni 2014.

Spin 120 är ett distanspass med fokus på uthållighet för dig som gillar att cykla länge. Varierat med drivande flyt på raksträckor, successiva övergångar och återhämtning mellan högre och lägre belastning. Principen för distansträningen är att vi sänker belastningen och minskar trycket ju längre passet är. Din träningsupplevelse, andning och flyt är i fokus. Spin 120 passar för dig som har viss spinningvana och vill träna din kondition länge på en behaglig nivå. Ledaren hjälper dig att använda dina krafter efter din dagsform och lust under detta långpass. Ta gärna med dubbla vattenflaskor och handduk.

Utomhuscykling, startplats Skavlöten (om inget annat anges)

6/4 10.00, 50 km (reservation för vädret)
13/4 10.00, 75 km
20/4 10.00, 75 km
27/4 07.30, 100 km
4/5 07.30, 100 km
11/5 07.30, 100 km
18/5 07.30, 120 km
25/5 06.30, 150 km
1/6 06.30, 150 km
8/6 07.30, 50 km

Frågor? Vätterngeneral: Peter Lantz, plantz@bredband.net

Infoblad Träningsgrupp Cykel 2014 140115

vaxholm_400

  • Ordinarie öppettider i Näsbypark och Kyrkbyn

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.308.3009.00
    Stänger22.0022.0022.0022.0019.3018.0020.00
      facebook