Spinning – konditionsträning på cykel

I Spinning har du möjlighet att träna din kondition precis så mycket du önskar. Riktigt, riktigt tufft om du så vill, eller lättsamt och mindre svettigt. Spinning finns på flera nivåer. Gemensamt är att ledaren, musiken och stämningen i gruppen peppar, samtidigt som du tränar utifrån din egen förmåga. Du bestämmer belastningen, motståndet själv.
Spinning är skonsamt för leder och muskler och träningen är enkel, samtidigt som du kan träna och utmana din kondition för fullt. Du stärker muskulaturen i lår och vader och med rätt teknik tränar du också övriga muskler.
Ledaren ger dig information om rätt teknik och position och om säkerhet kring cykelns handhavande.

Spin/bas  
Effektiv, skön konditionsträning på basnivå. Passar dig som trivs med en lite mjukare ansträngningsnivå, eller dig som är van att röra dig och träna, men är ny på spinning.

Spin/medel

Högre tempo och mer driv. Passar dig som är van att träna, har en bra kondition och gillar att utmana dig själv lite.

Spin Puls – spinning med direkt feedback på din träning.

Här får du en direkt feedback som kan guida din träning. Med hjälp av pulsband och intensitetsmätare kan du följa din egen ansträngningsgrad. Informationen överförs trådlöst och visas anonymt på bild. Ett sätt att hitta din rätta individuella träningsnivå. Passet är på medelnivå.

Spin Puls Intervall

I Spin puls intervall utmanar du din kondition och ska gilla att träna på en tuff nivå. Passet vänder sig till dig som är rejält konditionstränad och som har koll på din spinträning.

Spin Styrka

10 minuters uppvärmning på spinningcykeln, sedan 29 stationer styrka i Gymmet för att sedan avsluta med 45 minuter spinning. Under styrkedelen av passet är delar av gymmet reservetat för passets deltagare.

 

 

  • Ordinarie öppettider i Näsbypark och Kyrkbyn

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.308.3009.00
    Stänger22.0022.0022.0022.0019.3018.0020.00
      facebook