Nytt våren 2017

Jympa FlowRide: Nu åker vi!
FlowRide är en Jympa-upplevelse med en twist. Lekfull och funktionell träning med sömlösa växlingar och kontraster i både musik och rörelser. Hög tillsammanskänsla och nära till leendet. Precis som på Jympa tränar du hela kroppen; styrka, kondition och rörlighet. Åkturen bjuder dig på power, flyt och en och annan överraskning. Gör dig redo, nu åker vi!

Jympa flowride är ett limited edition för 2017 och alla ledare kör samma musik och upplägg.

Cirkelgym Go: 3-2-1 kör!
En yta med ett antal lättinställda gymmaskiner som tränar olika delar av din kropp. En ledare som guidar och peppar dig. Musik som driver på. Och en grupp där alla kör efter sin egen förmåga. Det är Cirkelgym.
– Tänk dig Cirkelgym extra allt. Ungefär så känns vårt nya Cirkelgym Go, säger Magnus Strömberg, träningsutvecklare på Friskis&Svettis Riks och en av personerna bakom Cirkelgym Go.

Med fullt ös och glimten i ögat är Cirkelgym Go rejäl träning utan krusiduller. Passet körs ett varv i två cirklar. En cirkel med tunga, långsamma styrkeövningar i maskinerna. En inre cirkeln består av konditionsövningar i högt tempo utan redskap.

På Cirkelgym Go får du alltså varannan station köra extra tung styrka och varannan station köra konditionsträning i högt tempo. Gruppen delas in i två team som taggar varandra till max.
– Våra ledare hjälper till med peppkänslan för att få alla att orka lite till. Cirkelgym Go är rak träning, lika skön som jobbig, säger Magnus.

Limited edition! Det här är ett pass på tillfälligt besök under 2017.

IW Spurt: Konditionsträning från två världar
Indoor Walking är konditionsträning på crosstrainers. – Känslan liknar skidåkning eller en skön löptur utan den hårda belastningen från underlaget, säger Josefina Kihlström, träningsutvecklare på Friskis&Svettis Riks och en av personerna bakom IW spurt.

Indoor Walking Spurt blandar vi distanspassens sköna koppling till musiken med intervallpassets utmanande driv och flås. Första halvan av passet körs i distanskaraktär och efter en tydlig övergång växlar passet till intervaller. Det bästa från två världar! säger Josefina.

  • Upplägget för IW Spurt är inte helt olikt så som vi många gånger lägger upp en skön löprunda: först distans sedan några snabbare intervaller för att avsluta med en spurt hela vägen in i mål.
  • Indoor Walking Spurt kommer träna dig centralt (hjärtat) och lokalt (benmuskler och hållning).
  •  På IW Spurt får du både lite distans och lite intervall.

Limited edition! Det här är ett pass på tillfälligt besök under 2017.

 

  • Ordinarie öppettider i Näsbypark och Kyrkbyn

  • MånTisOnsTorsFreLörSön
    Öppnar06.3006.3006.3006.3006.308.3009.00
    Stänger22.0022.0022.0022.0019.3018.0020.00
      facebook